lørdag 10. september 2011

Oslotur

Travle dager har det vært, forrige helg var det Designers Saturday på meg i Oslo. Fikk bare med meg søndagen og jeg fikk også besøkt noen showrom mandagen. Sosialt ble det også, overnatting og kos hos kusinen min på Son. Idyllisk lite sted langs Oslofjorden, tar gjerne turen dit igjen.

Folk haster forbi i alle retninger, en vanlig mandag i storbyen. Går nedover Grensen, titter inn i Grubbegata...Fredelig nå, ufattelig uvirkelig å tenke på kaoset som var her. Videre på vei til Oslo S går jeg forbi Domkirken, rørende å se alle blomstene,diktene, bamsene og hilsenene.

På vei ned til flytoget, tittet jeg ut vinduet. Sjøen jeg ser der minner meg om at jeg har glemt en ting. Operaen! Heldigvis har jeg tid, så trillekofferten og jeg tar hjul og bein fatt. Og ja, jeg hadde jo kamera med:












Operabygget svarte til mine forventinger! Trekonstruksjonen på innsiden er nydelig. Flott kontrast til de kubistiske formene og kalde materialene som er brukt i Oslos stolthet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar